Alweer 2 maanden voorbij! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden voorbij! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden voorbij!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

06 November 2013 | Malta, Malta

Bongu allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb geschreven en ik heb nu dan ook heel veel te vertellen!

Het laatste reisverslag ging over dat Michel bij mij in Malta was, maar inmiddels is dat alweer een maand geleden. Het weekend dat Michel weg was gegaan ben ik ziek geworden en heb ik 4 dagen op bed gelegen. De griep heerste nogal en ook ik had het te pakken. Het is toch wel anders ziek zijn hier in Malta, maar ik heb er het beste van gemaakt en heb veel fruit gegeten. Dat kan je hier heel goedkoop halen bij fruit- en groentevrachtwagentjes die gewoon op de hoek van de straat staan.

Het weekend daarna ben ik met Anne voor de tweede keer op stap geweest! Jaja, de tweede keer! Ik leef hier echt een burgerlijk leventje. Om 7 uur gaat de wekker en snooze ik tot half 8, wat ik alsnog veel te vroeg vind.. Ik ben daar gewoon echt niet voor gemaakt heb ik het idee. Maar goed, dan loop ik om half 9 naar mijn werk en om 6 uur ben ik weer thuis, ga ik koken, iets op uitzending gemist kijken en nog even skypen. Vervolgens kruip ik lekker vroeg in mijn bed. Oftewel, ik leef ontzettend burgerlijk, maar ik vind het leuk en het is heel lekker dat ik helemaal geen sociale verplichtingen heb ’s avonds en in het weekend. Ik doe gewoon wat in me opkomt. Zo had ik 2 weken geleden mijn meest luie zondag ever! Ik was niet op stap geweest (voor de verandering, ahum), maar heb heerlijk uitgeslapen, gebruncht, een dutje gedaan, chips gegeten, weer een dutje gedaan, avondeten gehad, geskyped en toen ben ik gaan slapen. Heerlijk!

Maar ik dwaal af. Ik had het over de tweede keer stappen met Anne. Het was een vreemde avond, want om 1 uur wilden we eigenlijk alweer naar huis maar toen we nog even een rondje liepen werden we als VIP’s gevraagd in een club. Oke, vooruit, toen bleven we nog even. We kregen allerlei drankjes en zelfs champagne van 250 euro. Ook was er een mannetje ingehuurd om de hele tijd de tafel schoon te maken. Niet nodig, maar wel grappig.

In de afgelopen maand zijn ook mijn ouders langs geweest en mijn broertje kwam 4 dagen later ook aan. Het was ontzettend gezellig en we hebben veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we de eerste avond op stap geweest. We zijn ook nog naar de Blue Lagoon geweest en naar Mdina. Helaas heb ik verder alle dagen moeten werken. Mijn ouders hebben ook nog even een kijkje genomen op mijn werk en ze hebben mijn baas ontmoet. Nu zie ik ze 21 december op het vliegveld in Eindhoven pas weer. Dat duurt dus nog een hele tijd, maar het aftellen is begonnen!

Verder heb ik ook nog een Zweedse groep begeleidt dat 4 dagen naar Malta kwam voor het jubileum van hun werk. Ik moest er samen met mijn collega voor zorgen dat alles goed verliep en dat alles werd geregeld. Ik had ook vaak in mijn eentje de leiding over de groep en dan mocht ik allerlei beslissingen nemen. Ik voelde me op dat moment toch best belangrijk, haha. Met alles wat de groep ging doen moest ik mee en het was dus heel vervelend voor mij(niet dus) dat ze in de meest luxe restaurants uit eten gingen( met voorafjes van 35 euro), een dag gingen zeilen op een Catamaran en ga zo maar door. Omdat ik dagen maakte van ’s ochtends half 9 tot ’s avonds half 11, mocht ik zelfs in het super-de-luxe hotel gewoon eventjes een kamer gebruiken om te douchen. Ik werd behandeld als VIP en heb heel veel mensen leren kennen. Het waren 4 hele lange en drukke dagen, maar het was geweldig!

Verder begint het leven hier aardig te wennen en ben ik aan het aftellen naar 21 december. Michel heb ik dan 76 dagen niet gezien, oftewel bijna 3 maanden! Maar ik heb een maandagen-scheurkalender gemaakt en die werkt heel goed! Het is nu nog maar 6 maandagen. En elke maandag is het weer een feestje om een blaadje af te scheuren, omdat we weer iets dichter bij zijn. Ik zie al helemaal het "Hello, goodbye"-tafereel voor me. Ik kan niet wachten!

Liefs,

Charlotte


  • 25 November 2013 - 19:41

    H.J.Swagerman:

    Lieve Charlotte,
    Met genoegen lezen wij en horen wij over jouw belevenissen op Malta, waar jij een stage doorloopt. Heel belangrijk was te vernemen, dat het verslag overe jouw stage bijzonder positief is en ongetwijfeld goede gevolgen zal hebben voor de rest van je studieperiode in Groningen.
    Wij wensen je nog een goedew maand alvorewns even weer terug bij Michel en je familie te zijn.
    Metr ons gaat het goed, maar over ons behoeft er geen rapport te worden uitgebracht. Op 30-11 vieren wij feest met de familie Swagerman en daarbij zal ook jij weer tere sprake komen.
    Hartelijke groeten
    HANNA en OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Charlotte

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 7869

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 26 Januari 2014

MALTA

Landen bezocht: