Businessdiner, gladde stoepen en jetski varen! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu Businessdiner, gladde stoepen en jetski varen! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu

Businessdiner, gladde stoepen en jetski varen!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

24 September 2013 | Malta, Malta

Bongu allemaal!

Inmiddels zit ik zaterdag alweer 3 weken op Malta en gelukkig verveeld het nog niet. Ik heb namelijk in de afgelopen 3 weken ontzettend veel meegemaakt!

Anne en ik zijn voor het eerst op stap geweest in Paceville en dat was een hele belevenis. Het was heel massaal, maar dat hadden we al gehoord. De mannen en vrouwen hier zijn allemaal best wel klein, dus ik voelde me gewoon groot. Ik ben nu al benieuwd hoe het is als Michel hier is, haha. (Michel komt overigens aanstaande zaterdag al!) Toen we eindelijk thuis waren leek het ons verstandig om meteen een mail te sturen naar AM Language(het bedrijf dat de stages helpt regelen) dat we de volgende dag, of eigenlijk 5 uur later de boattrip naar de Blue Lagoon wilden cancelen. Dit werd ons niet in dank afgenomen en nu staan we op de zwarte lijst en moeten we als we nog een keer mee willen het dubbele betalen.. oepsie!

Dit waren wij uiteraard niet van plan dus een dag later zijn we met een andere organisatie naar de blue lagoon gegaan en niet met AM Language. We werden gebracht met een (bijna) privéspeedboot en ondanks dat de stuurman de boot elke keer stopte om te bellen en te smsen/whatsappen was het een leuk tochtje.

Bij de Blue Lagoon aangekomen hadden we al na een half uurtje 2 Nederlanders ontmoet die daar met een MEGA-jacht waren. We mochten wat komen drinken op de jacht en Anne en ik voelden ons heel famous en beroemd, want iedereen maakte foto's van de jacht.

Wat ook heel vervelend was, was dat ze een eigen jetski hadden en duikspullen hadden en een opblaasband voor achter de jetski. We waren dus allang blij dat we die dag daarvoor niet waren gegaan(met AM Language) want dan waren we hun nooit tegen gekomen, haha. Ik heb ook voor het eerst gedoken en het was heel spannend! Ik ademde nogal snel dus zag vooral bubbeltjes voor mijn ogen langs gaan, maar daar omheen kijkend waren er veel mooie vissen.

Na het hele VIP-avontuur was het weer tijd voor de stageweek. Het gaat goed op stage en ik heb veel verantwoordelijkheden. Voor het nieuwe bedrijf heb ik al veel mogen doen en ik werd zelfs uitgenodigd voor mijn eerste businessdiner!(waaah, ik was ontzettend zenuwachtig). De Italiaanse zakenpartners waren er zelfs bij, wat ik best wel interessant vond toen ik daar bij aan tafel zat. Het was alleen wat jammer dat ik geen Italiaans sprak, dus zat ik soms maar een beetje dom te luisteren naar gebrabbel van hoog niveau.

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst hier geshopt.. Dit was niet echt een mega succes helaas. Ik moet nodig nieuwe sandalen, aangezien ze bijna in twee stukken liggen en dat loopt niet zo heel lekker. Ik heb alleen geen sandalen gevonden, dus nu moet Michel uit Nederland sandalen meenemen. Verder zijn we dit weekend weer op de jacht geweest en zijn we met surfplanken een grot in geweest en ook heb ik nog gesnorkeld en hebben we weer jetski gevaren! Op de terugweg naar Valletta waaide het heel hard en waren Anne en ik ontzettend zeeziek..Toen voelde we ons niet zo famous helaas.

Ik loop trouwens elke dag naar het werk om busgeld te besparen(jaja, ik bespaar nu 12 euro per week). Het is alleen een hele challenge, aangezien de stoepen hier heel erg glad zijn.. Ik ben dan ook al 4 keer uitgegleden en half tegen een muur aangevallen. Toch heb ik het idee dat het ook een klein beetje aan mezelf(ik ben nogal een kluns) ligt, want ik heb verder niemand zien uitglijden..(behalve Anne)

Deze maand komen naast Michel ook mijn ouders en broertje langs om mij op te zoeken. Of eigenlijk komen ze om lekker vakantie te vieren.(groot gelijk hoor!)

Dat was het weer!
Ik zeg aju paraplu en tot de volgende "Bongu"!

Liefs, Charlotte


  • 24 September 2013 - 21:34

    Madeleine:

    Super leuk allemaal charl!!
    Blij voor je dat je het zo fijn hebt.
    Donderdag even skypen?! Dan gaande hier weer eten!

    Kussieee

  • 25 September 2013 - 10:49

    Annemieke:

    Klinkt allemaal super lot! Ben jaloers op je haha

    xxxx

  • 25 September 2013 - 10:52

    AnneGrace:

    Heee hier is je oude vertrouwde lezer weer!
    HAHA! Mooi verhaal weer hoor, en hoezo zijn die stoepen zo glad? Het is daar toch niet 0 graden? ;)

    Trouwens goed idee van die Sandalen. Nu maar hopen dat Michel wat moois meeneemt.. ;) Zal hem wel even naar de Primark sturen. Of misschien moeten we in de kerstvakantie maar een keer gaan hèhè!

    He heel veel plezier de komende week met Michel! Ga er lekker van genieten. Als hij weer terug is in NL gaan we weer een keer Skypen ;)

    Dikke knuffel!
    X


  • 01 Oktober 2013 - 16:59

    Opa Swagerman:

    Beste Charlotte, Natuurlijk volgen wij met spanning de berichten, die jij zend over jouw belevenissen en dat zijn er nogal wat in de bijna verstreken 3 weken van verblijf op en ook zelfs letterlijk buiten Malta.
    Het is vooral belangrijk, dat de stage kan doorgemaakt onder omstandigheden, dat jij werkelijk op jouw vakgebied ervaring kan opdoen en dat de mensen waarmee jij te maken hebt ook plezierig zijn in hun optreden. Dat stimuleert natuurlijk in belangrijke mate en dan zijn de uitjes genoeglijk en een welkome tijdvulling, zodat je wel geen heimwee zult voelen, vooral niet omdat eert Michel en daarna zelfs de hele familie overkomt.
    Hartelijke groeten, uiteraard zowel van Tante HANNA als van OPA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Charlotte

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 7889

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 26 Januari 2014

MALTA

Landen bezocht: