Time flies! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 September 2013 | Malta, Malta

Hoi allemaal,

Ik ben vorige week zaterdag dan eindelijk begonnen aan mijn "Malta-adventure". Ik vloog om 10.40 uur, dus om klokslag 6.00 uur ben ik samen met Michel vertrokken uit Groningen. We zouden mijn ouders en broertje pas bij het vliegveld zien, maar heel toevallig kwamen we ze tegen bij een tankstation. Om kwart voor 9 kwamen we aan in Eindhoven en ik(maar de rest ook) was ontzettend zenuwachtig.. We hebben nog even wat spul uit mijn koffer gehaald, omdat deze nóg steeds te zwaar was( ook al had ik er al 6 kilo uitgehaald).

Toen begon het afscheid nemen.. Eerst even nep-afscheid voor de foto's en daarna moest het toch echt gebeuren. Zoals verwacht een jankboel, maar er waren gelukkig geen tissues en zakdoeken nodig.

In het vliegveld zat ik mooi bij het raampje en heb ik nog even gezwaaid naar Michel, mam, pap en Sander. Toen vlogen we de lucht in en hebben we jammer genoeg een uur lang turbulentie gehad. Verder een goede vlucht gehad. Gelukkig crasht Ryanair niet altijd, Brigitte;) haha.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door mijn toekomstige huisgenootje, Anne, en zijn we met de taxi in een kwartiertje naar het appartement gereden. Het appartement is supergroot, heel luxe en echt heel mooi. We leven alsof we rijk zijn haha(helaas is dit niet het geval). We hebben vlakbij het appartement een klein duur supermarktje met een ontzettend chagrijnige gast achter de kassa. Dus nu zeggen Anne en ik vanaf nu ook geen gedag meer(dat deden we eerst wel, maar hij praat nooit terug).

Toen ik even wat gedronken had zijn we naar Sliema gelopen. We hebben daar langs de boulevard gelopen, we hebben wat gedronken en we zijn 's avonds lekker goedkoop uit eten geweest.

Zondag zijn we naar Golden Bay geweest, maar om daar te komen moesten een uur met een wiebelbus. Op de terugweg hadden we de verkeerde bus gepakt en zaten we ineens in Noord-Malta. Uiteindelijk waren we weer in Msida en liepen we vanaf de bushalte naar huis half struikelend omdat alle stoepen zo slecht zijn.Toen we ergens wilden oversteken halverwege een straat stopte de auto meteen. Dit vonden wij superaardig, dus wij bedankten beiden enthousiast, maar de mensen in de auto reageerden niet.. Heel onaardig dachten we. Totdat we zagen dat de auto voor een stoplicht stopte..Het stoplicht zat gewoon aan een huis vast en was ergens midden in een straat dus ook nog eens heel erg zinloos, maar wij hebben ons kapot gelachen!

Gister was mijn eerste stagedag en het was ontzettend leuk. We zitten in een heel mooi gebouw en er zijn op onze verdieping gewoon twee badkamers met douche en wc (wauw). Mijn baas is er pas volgende week weer dus dan weet ik meer wat ik allemaal moet gaan doen. Tot nu toe gaat het in ieder geval goed en zelfs het Engels valt me mee! En ik heb een Maltees woord geleerd: hamilah(geen idee hoe ik het moet schrijven), maar dit betekent een beetje lomp, gezet persoon die niet zoveel zinvols doen.

Morgen hebben we een "Rooftop-bbq" en zaterdag gaan we met een privé boot een cruise doen naar Comino en jawel,, de BLUE LAGOON! We zijn heel benieuwd, want dat moet het mooiste zijn van heel Malta.

Nou dit is al heel veel van alleen maar de afgelopen 4 dagen haha, maar ik zal in het vervolg iets minder in detail gaan.

Succes in Nederland met alle regen!(goed bedoeld)

Liefs, Charlotte


  • 11 September 2013 - 20:59

    Anne Grace:

    Heeee Charlotte!

    Leuk verhaaltje hoor ;) En hij is helemaaal niet te lang! Goed om te horen dat je je al zo vermaakt en dat je een PENTHOUSE hebt ;) Misschien moeten we dan toch maar langs komen..
    Veel succes op je stage en geniet van je tijd!

    We houden contact!!

    Liefs,
    Vanuit Nederland!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Charlotte

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 7891

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 26 Januari 2014

MALTA

Landen bezocht: