Een maand op Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu Een maand op Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Charlotte Paulus - WaarBenJij.nu

Een maand op Malta!

Door: Charlotte

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

05 Oktober 2013 | Malta, Malta

Bongu!

Alweer een nieuw reisverslag, aangezien ik alweer een maand op Malta zit. De tijd gaat best snel en ik begin echt te wennen aan het leven hier.

Ik heb afgelopen week een hele leuk week gehad! 28 september kwam Michel namelijk naar Malta. Hij kwam om half 2 's middags aan en ik ging hem op halen. Heel vreemd, maar ik was ontzettend zenuwachtig! De deuren gingen open en dicht, maar geen Michel. Als één van de laatste passagiers kwam hij naar buiten, omdat bleek dat hij nogal vast zat in de vliegtuigstoelen door zijn toch ietwat lange benen.

Toen we in de bus naar Msida zaten vertelde hij over zijn reis en wat er allemaal wel niet was misgegaan. Heel wat moet ik je zeggen. Michel zou de nacht voor de vlucht in een hotel in Eindhoven slapen, zodat hij de vlucht niet zou missen. Maar omdat hij die dag ook nog moest verhuizen was hij wel wat dingetjes vergeten zoals het meenemen van mijn sandalen.. en vervolgens appte hij mij dat hij was vergeten online in te checken! Wat is het toch een handige Harry haha. Maar hij zat in ieder geval wel in de trein naar Eindhoven dus in het hotel kon hij dat nog wel regelen. Het vervelende was alleen dat bleek dat je niet kon pinnen in het hotel en het pinautomaat op de hoek het niet deed. Hij moest dus een ander hotel zoeken. 7 hotels verder was er eindelijk plek en appte hij mij om half 2 's nachts dat hij kon gaan slapen.(hij had in de tussentijd via een vriend van hem online kunnen inchecken.)

We zijn zaterdagmiddag naar Valletta gegaan en zondag zijn we naar de Blue Lagoon geweest en hebben we daar gezwommen en gesnorkeld.

Maandag zijn we naar Mdina geweest wat ook wel de stille stad werd genoemd. Een hele mooie stad, wat ook een historisch martelmuseum had waar we heen zijn geweest. Dit was ontzettend gruwelijk maar wel heel interessant. Hierna zijn we naar Rabat gelopen waar de Pauluskerk stond en waar de Paulus Catacomben waren. Daar moést ik dus wel heen. De catacomben waren heel indrukwekkend en het was heel mooi om te zien.(nou ja, niet echt mooi, maar wel knap gemaakt haha.)

Dinsdag, woensdag en donderdag moest ik gewoon naar stage dus kon Michel die tijd gebruiken om te "studeren". Wat niet helemáál gelukt is volgens mij;)

Vrijdag zijn we naar Gozo geweest en zijn we gaan touren met een hop on-hop of bus. Heel leuk, maar wel veel bejaarden. We gingen naar de Azure Window en naar de Inland Sea. De Inland Sea was nog weer een verhaal apart. Er stond op de plattegrond dat daar de Inland Sea was, maar toen we in het bootje stapten voeren we naar allemaal grotten( heel mooi overigens), maar wij dachten dat we naar de Inland Sea gingen met de boot. Na afloop van de boottocht gingen we nog een keer op de kaart kijken en bleek dat het bootje vertrok vanuit de Inland Sea zelf. Superdom dus en een ontzettende tegenvaller.

Verder zijn we nog naar Xlendi geweest en hebben we daar lekkere pizza's gehad.( De pizza Parmaham/rucola was heerlijk Anne Grace!)

Vanochtend was het tijd om afscheid te nemen om half 6 vanochtend.. Echt helemaal niet leuk! Nu zie ik hem met kerst pas weer. Tenminste als ik aankom in Nederland, want heb voor de tweede keer een fout gemaakt bij het boeken. Zo was ik op de heenweg "dhr.Charlotte Paulus" en ben ik nu "Mevr. Charotte Paulus". Mijn eigen naam verkeerd schrijven is toch wel een klein beetje stom.. Maar de vrouw van het vliegveld zei dat 1 letter geen probleem is, dus nu maar duimen!

Liefs,
Charlotte

  • 05 Oktober 2013 - 22:48

    Beryl:

    Klinkt allemaal heeeeeel vervelend!
    Blijf maar lekker genieten :)!

  • 06 Oktober 2013 - 10:58

    Michel:

    Leuk verhaaltje weer meid! Beetje jammer dat je je eigen naam verkeerd schrijft ;) over handige harry's gesproken ;)

  • 21 Oktober 2013 - 19:28

    Anne Grace:

    Hahaha OHNEE! Ik dacht dat ik als trouwe lezer al gereageerd had.. niet dus! Maar wederom weer eeen mooi verhaal. Die Michel ook.. wat een figuur is't he! Ik ben blij dat je je nog vermaakt. We missen je wel hoor. Het is gauw weer tijd voor een nieuw verhaaltje/Skypedate!

    Doe je rustig aan?
    p.s. niet teveel pizza's eten want die zijn heeeel lekker haha!
    X

  • 21 Oktober 2013 - 19:28

    Anne Grace:

    Hahaha OHNEE! Ik dacht dat ik als trouwe lezer al gereageerd had.. niet dus! Maar wederom weer eeen mooi verhaal. Die Michel ook.. wat een figuur is't he! Ik ben blij dat je je nog vermaakt. We missen je wel hoor. Het is gauw weer tijd voor een nieuw verhaaltje/Skypedate!

    Doe je rustig aan?
    p.s. niet teveel pizza's eten want die zijn heeeel lekker haha!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Malta

Charlotte

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 7873

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 26 Januari 2014

MALTA

Landen bezocht: